Enkele post bekijken
Oud 4th November 2015, 10:53
Jari.L*ysterborg Jari.L*ysterborg is offline
Registered User

Elke dág 55 chauffeurs zonder rijbewijs voor rechter

Vorig jaar werden in ons land 15.116 personen bestraft voor rijden zonder rijbewijs. Dat zijn er vijftig per dag. 1.794 chauffeurs werden veroordeeld omdat ze rondreden tijdens hun rijverbod. Dat zijn er vijf per dag.

"We komen ze enorm vaak tegen", zegt politierechter Peter D'hondt. "Ik maak me daar al lange tijd druk in." Volgens hem moet de verjaringstermijn voor het misdrijf 'rijden tijdens een rijverbod' verhoogd worden.

"De politiek zou kunnen beginnen met het optrekken van de termijn. Zo'n zaak van 'rijden spijts verval' verjaart al na een jaar, terwijl dat vijf jaar is voor een ongekeurde trekhaak. Het gebeurt dat de procedure nodeloos gerekt wordt om zo'n zaak te laten verjaren."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...r-rechter.dhtml
Het Laatste Nieuws
4 november 2015

Eigen Mening: Personen die zonder rijbewijs rijden moeten zwaar bestraft worden. Hun rijbewijs is al ingetrokken omdat ze in het verleden een zware overtreding begingen. Ze moeten de gevolgen dragen en hun auto aan de kant laten staan. Als ze toch rijden tijdens de periode van verval moeten ze hiervoor nog zwaarder gestraft worden. Een rijverbod voor meerdere jaren lijkt me hier op de plaats. We moeten hier zeker denken aan de eventuele slachtoffers. Waar moeten zij terecht? De verzekering gaat zich zeker terugtrekken in dit geval.
Met citaat antwoorden