Op de E19 Breda-Antwerpen is de weg ter hoogte van Sint-Job-in-'t-Goor zoals verwacht om iets voor 8 uur opnieuw vrijgegeven voor het verkeer, meer dan 6 uur na het nachtelijke ongeval tussen twee vrachtwagens waardoor de rijbaan volledig versperd was. Een van de twee vrachtwagenbestuurders werd na de aanrijding aangehouden omdat hij te veel gedronken had. Als bij wonder viel bij het ongeval slechts één lichtgewonde.
De federale wegpolitie van Antwerpen werd omstreeks 1.15 uur door een automobilist op de hoogte gebracht dat er een vrachtwagen op de E19 richting Antwerpen 'over het wegdek aan het zwalpen was'. Het voertuig zou op dat moment al verschillende keren de vangrail aan de rechterkant hebben geraakt en al meermaals tot stilstand zijn gekomen en weer vertrokken.
De politie stuurde onmiddellijk een interventieploeg op pad, maar kon niet meer voorkomen dat een andere vrachtwagen met oplegger op de gesignaleerde vrachtwagen inreed.
De aanrijdende vrachtwagen had als lading enkele tientallen stalen balken, die door de klap op het wegdek terechtkwamen. Het duurde uren voor die verwijderd konden worden en de voertuigen getakeld raakten. De chauffeur van de aangereden vrachtwagen raakte als enige lichtgewond, hij bleek zoals de politie vermoedde onder invloed van alcohol te zijn.
Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151103_01952078
Mening:
Met dit artikel wil ik de problematiek rond dronkenschap achter het stuur aankaarten. Ik kijk altijd vol verwondering naar de reclamespotjes over het alom bekende bier en hun slogan: "mannen weten waarom". Je ziet die "macho's" drinken met op de achtergrond prachtige landschappen, maar NOOIT met een auto op de achtergrond. Dus machodrinkers rijden niet, maar gaan te voet. Doen ze dat wel? Dan kent men het resultaat: groot risico op ongevallen.
Maar hoe kan men nu die trend keren? Naar mijn mening moet de media stoppen met het maken van reclame voor bier. Laat autobestuurders en truckchauffeurs in reclame zien hoe het wel moet. Laat ze bijvoorbeeld zien dat ze als macho alcoholvrij drank tot zich nemen. Of wanneer er nog wel bier wordt getoond in reclamespotjes, toon dan in die reclame dat deze macho's weigeren om te rijden nadat ze een alcoholische drank hebben genuttigd.