3rd November 2015, 20:40
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is een mooie stap naar onze digitale toekomst. Alles en iedereen draait tegenwoordig rond de digitale wereld. Binnen het onderwijs kunnen we niet achterblijven. Meer en meer nemen scholen voorzichtige stapjes richting het digitaliseren van ons onderwijs. Denk bijvoorbeeld aan digitale leerplatformen, werken met tablets en smartphones in de les en zelfs Facebook. We moeten mee met onze tijd.
Deze uitvinding biedt in mijn ogen niet alleen de kans om met de leerlingen op 'uitstap' te gaan. Ook om plaatsen en andere visueel te maken. Op die manier kunnen leerlingen zich er beter iets bij voorstellen dan het enkel maar op een foto te zien. Wanneer je het hebt over een bepaald land of stad binnen een thema kan je het ook daadwerkelijk gaan 'bezoeken'.
Het is allemaal mooi zoals het wordt voorgesteld, maar er hangt in de toekomst waarschijnlijk een stevig prijskaartje aan vast. Het zou spijtig zijn moesten scholen om die reden het programma niet kunnen gebruiken.
Ik vind het zeer verstandig van scholen om eerst verdere onderzoeken af te wachten. Het is natuurlijk allemaal mooi, maar leren de jongeren er echt van? Daarvoor zullen we verder onderzoek moeten afwachten. Maar naar mijn mening ziet het er wel veelbelovend uit.
|