Enkele post bekijken
Oud 1st November 2015, 15:33
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User

Ik ben het eens met S*m. Vlees duurder maken gaat niet veel effect hebben. Kijk maar naar de suikertaks en naar sigaretten die men steeds duurder maakt. Deze hebben ook niet het gewenste effect. Het is inderdaad de mentaliteit die moet veranderen. Mensen moeten beseffen welke gevolgen onze vleesconsumptie heeft. Dit kan inderdaad door stickers op de verpakking, reclamecampagnes maar ook boodschappen op de televisie, flyers ... De bewustwording moet er eerst zijn. Pas daarna zal het gedrag, hopelijk, wijzigen.

Zelf eet ik zo weinig mogelijk vlees. Zelf ben ik minder vlees gaan eten in het eerste middelbaar. Onze leerkracht aardrijkskunde liet ons een filmpje zien van de vleesconsumptie en de gevolgen ervan. Ik heb hier thuis lang over gepraat met mijn ouders en samen zijn we tot de conclusie gekomen twee keer per week vlees te eten. We eten drie keer per week vegetarisch en een keer per week pasta (zonder vlees). Zondags is het een vrije dag en kan iedereen kiezen . Zo beperken we onze eigen vleesconsumptie voor een groot deel.
Met citaat antwoorden