Enkele post bekijken
Oud 30th October 2015, 10:52
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User

Verantwoordelijkheid

Dit artikel heeft mij vooral aangenaam verrast. Zoals A*s reeds aanhaalde pleit een hoog percentage van de Vlamingen voor een strenger alcohol- en drugsbeleid voor alle chauffeurs. Dit toont in mijn ogen aan dat we steeds meer en meer nadenken over de gevolgen van rijden onder invloed.

In zeker zin toont de peiling dat de Vlaming zich verantwoordelijk opstelt en dat is een goed gegeven. Van mij mag het alcoholslot er dan ook gerust komen, alsook de nultolerantie op dat gebied. Dronken rijden is nu eenmaal iets dat er bij mij niet goed ingaat; je zet namelijk niet alleen je eigen leven op het spel, maar ook het leven van alle andere mensen die je passeert op je weg.

Iets wat ik niet heb gelezen in het artikel, maar waarvan ik wel hoop dat het ter sprake komt tijdens het grote debat is sms'en en bellen achter het stuur. Nog te vaak zie ik mensen op de autosnelweg voorbijrazen met slechts één hand op het stuur en amper één oog op de weg. Naar mijn mening is zoiets even gevaarlijk als rijden onder invloed; één seconde niet opletten is genoeg.
Met citaat antwoorden