Enkele post bekijken
Oud 30th October 2015, 09:27
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Honger, niet alleen bij arme landen!

De mening van Djordy sluit aan bij mijn mening. Hetgeen hij zei over de voedselbanken vind ik ook terecht. Ik kan mij wel voorstellen dat er voedseltekorten zijn in voedselbanken, maar ik denk dat als voedselproducenten betere informatie krijgen rond de werking van voedselbanken en gesteund worden om hier energie in te steken, dat de voedseltekorten in de voedselbanken weggewerkt kunnen worden.
Mensen eten te veel kant-en-klare maaltijden en gaan liever snel naar de pizza-hut dan zelf een gezonde maaltijd klaar te maken. Geen wonder dat je dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Calorieën en vet zal je op deze manier wel meer dan voldoende binnenkrijgen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Ik kan wel begrijpen dat mensen het zo druk hebben, dat ze gewoon geen tijd hebben om zelf gezond te koken. Daarom vind ik dat er altijd en overal ook meerdere gezonde maaltijden aangeboden moeten worden en dat de prijs van deze maaltijden aanvaardbaar moeten zijn.
Een ander aspect dat ook zeker meespeelt bij de ondervoeding in de wereld is het bevolkingsaantal. Er komen altijd meer en meer mensen. Hoe meer mensen, hoe meer mensen eten nodig hebben. Meer voedsel zal er niet komen, maar we moeten het wel steeds met meer mensen delen. Ooit zal het zo ver komen dat zelfs de rijke landen een tekort aan voeding zullen voelen. Daarom vind ik het belangrijk dat we mensen ontmoedigen om veel kinderen ter wereld te brengen. Twee à drie kinderen per gezin lijkt mij wel voldoende.
Met citaat antwoorden