Enkele post bekijken
Oud 30th October 2015, 06:46
Simon.Boddaert Simon.Boddaert is offline
Registered User

Ik ben het deels eens met de mening van Larsen.

Langs de ene kant denk ik niet dat met deze resolutie het probleem van de baan is. De resolutie is enorm nipt (een verschil van 4 stemmen op meer dan 550 stemmen is een enorm kleine marge), wat duidt op verdeeldheid binnen de Unie. Vervolgens is de resolutie ook niet bindend. Naar mijn mening dus een vrij zwakke reactie van het Europees parlement.

Ook zal dit een weerslag hebben op de relatie tussen U.S.A. en Europa. De verschillende spionageschandalen hebben een serieuze kloof in het vertrouwen geslagen en met deze resolutie zijn we deze kloof niet aan het dichten.

Als Europa de privacy van zijn burgers wil beschermen moet men andere maatregelen nemen. Wettelijke kaders opstellen voor de veiligheidsdiensten, afspraken maken omtrent gegevens verzamelen (bedenk u het Utah Data Center, de plaats waar de NSA alle gegevens verzamelde. Dit centrum heeft naar verluid meer opslagcapaciteit dan Google's grootste datacenter).

Langs de andere kant moeten we niet doen dat onze neus bloedt. Snowden heeft deze afluisterpraktijken aan het licht gebracht. Het is een schande dat de U.S.A. gegevens verzameld van nota bene een lid van de Navo, militaire bondgenoot van de Verenigde Staten!
Met citaat antwoorden