28th October 2015, 22:13
|
Registered User
|
|
|
|
Nieuw voedsel weldra op de markt?
Mijn mening komt overeen met de mening van C*nthia. Toch denk ik dat niet iedereen staat te springen om de novel foods uit te proberen. Hierbij denk ik dan vooral aan de oudere generatie. Om heel eerlijk te zijn zie ik mijn grootouders geen insecten eten. Niet alleen de oudere generatie, ook mensen uit andere generaties. We moeten wennen aan iets nieuws, iets nieuws wordt niet snel aanvaard. We verwachten dat eerst iemand anders iets probeert en dan zullen we het zelf wel proberen. Ik moet toegeven dat ik ook zo iemand ben. Als er iets nieuws in de winkel ligt, wacht ik eerst tot mijn ouders het geproefd hebben. Pas daarna zal ik beslissen of ik het al dan niet ook zal proberen. Het lijkt mij in dat opzicht ook belangrijk om mensen klaar te maken voor het nieuwe voedsel. Dit kan door gebruik te maken van (sociale) media, maar gewone ouderwetse mond-aan-mondreclame doet het ook nog uitstekend. Vanaf het moment dat iemand positief reageert op de nieuwe voeding, zullen anderen wel volgen.
|