Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th October 2015, 21:21
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kom je vaak in de buurt van een zuigeling? Vaccineer je tegen kinkhoest!

Net zoals Eva al zei lijkt het een goed idee om iedereen die vaak in de buurt van een pasgeborene komt te laten vaccineren voor kinkhoest. Om heel eerlijk te zijn heb ik er nooit echt bij stilgestaan dat het belangrijk is om buiten de ouders ook andere mensen die vaak bij de baby zijn in te enten tegen de kinkhoest. Na het lezen van het artikel lijkt dit mij ook logisch, want ook deze mensen kunnen het kind ziek maken. Kinderen zijn enorm vatbaar voor ziektes en zuigelingen in het bijzonder. Het is een echte aanrader om jezelf te laten inenten als je vaak bij een zuigeling komt. Niemand zou het op zijn geweten willen hebben dat een zuigeling sterft doordat je hem/haar besmet hebt met kinkhoest. Niet nadenken, gewoon doen.
Het lijkt mij niet mogelijk om iedereen een gratis vaccin te geven. Waar moet je dan de grens trekken bij wie het wel en niet gratis krijgt? Het lijkt mij beter om de huidige wetgeving hieromtrent te laten zoals het nu is. Zo voorkomen we talloze discussies en de overheid kan het zich nu eenmaal niet permitteren. Als ze de vaccins gratis geven aan een grote groep mensen, moet de overheid langs de andere kant weer elders prijzen gaan verhogen. Zo kunnen we bezig blijven.
Met citaat antwoorden