28th October 2015, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
Ondertiteling Vlaamse films voor slechthorenden?
De mening van E*len sluit volledig aan bij mijn mening. Er zullen zowel voor-als tegenstanders zijn voor het idee om Vlaamse films in de cinema en films tout cours te ondertitelen. Er zullen altijd mensen zijn die zich pessimistisch opstellen, maar ik vind dat we dit respect wel mogen opbrengen voor onze medemens. Mensen kunnen er meestal niet aan doen dat ze slechthorend zijn en ik vind dat zij net zoals ieder ander individu moeten kunnen genieten van een Vlaamse film, al dan niet in de cinema. Het idee om een aparte voorstelling voor slechthorenden te houden lijkt mij geen goed idee. Op deze manier worden ze gescheiden van andere cinemabezoekers en dat geeft voor hen geen fijn gevoel. Ik vind dat slechthorenden ook moeten voelen dat ze welkom zijn en dat er erbij horen.
Persoonlijk zou het mij totaal niet storen als Vlaamse films altijd ondertiteld zouden worden. Soms versta je niet altijd duidelijk wat iemand zei en dan is het leuk om het toch te kunnen lezen. Als je de ondertiteling niet nodig hebt, kan je ze makkelijk negeren. Mensen die zeggen dat het hen enorm stoort, stellen zich volgens mij een beetje aan. Misschien kunnen zij dan beter wachten tot de DVD uitkomt in plaats van de slechthorenden.
|