Enkele post bekijken
Oud 28th October 2015, 19:48
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User

Ik ga akkoord met Thomas, het gebruik van medicinale cannabis zou toegankelijker moeten worden. Natuurlijk moet deze cannabis enkel met een doktersvoorschrift in de apotheek te verkrijgen zijn, want cannabis is en blijft een drug.
Enkele maanden geleden werd dit onderwerp behandeld in ‘Koppen XL‘. Daarin werd duidelijk gesteld dat MS-patiënten, kankerpatiënten, pijnpatiënten… minder pijn voelen wanneer ze cannabis gebruiken. Het zorgt ervoor dat spieren meer ontspannen, zodat het verzorgen van bepaalde patiënten minder pijnlijk wordt. België telt maar weinig medicinale cannabisplantages. Mensen kweken zelf hun plantje of laten hun plantje verzorgen in een medische plantage.
De wet zou zeker moeten versoepelen; mensen moeten zelf hun plantje niet kweken. Wanneer ze het zelf moeten kweken, wordt het gevaar voor misbruik in de hand gewerkt, volgens mij.
Magie De Block wil de verkoop van medicinale cannabis in de apotheek via een Koninklijk Besluit mogelijk maken. Ik ben hier zeker voorstander van. Medische cannabis zou je minder in een roes brengen en zou een grotere geneeskrachtige waarde hebben. Toch vind ik het ook belangrijk dat dokters patiënten waarschuwen voor de verslavende werking en eventuele nadelige gevolgen van het gebruik van cannabis.
Met citaat antwoorden