26th October 2015, 21:05
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik het nieuws vanmiddag op tv hoorde, verschoot ik eerlijk gezegd niet. Ik wil niet weten wat ze vandaag de dag allemaal bij vlees toevoegen om het beter te laten smaken of het langer te kunnen bewaren. Dit begint al bij het kweken van de runderen waar o.a. hormonen worden ingespoten voor een 'mooier' stukje vlees. Hierdoor is het bewerkt rood vlees dan ook kankerverwekkender als het onbewerkt. Dit doordat het langer houdbaar moet zijn of een sterkere vleesgeur moet hebben. Ikzelf ben al anderhalf jaar vegetariër en ben nog steeds ontzettend tevreden over die keuze. Ik hoop dat door dit nieuws iedereen toch eens twee keer gaat nadenken vooraleer vlees te eten. En het niet allemaal zo als vanzelfsprekend beschouwd. We leven in een wereld waarin alles beter, mooier en groter moet zijn en liefst voor zo weinig mogelijk geld. Deze combinatie bestaat niet! Maar om wel te voldoen aan de vraag van de consument gaan ze sjoemelen met vlees, wat ik in sommige gevallen niet meer vleeswaardig kan noemen. Als gevolg krijgen we dan te horen dat rood vlees kankerverwekkend kan zijn.
|