Enkele post bekijken
Oud 26th October 2015, 13:12
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User

Ik vind het jammer dat zulke onderwerpen de media halen. Zoiets moet zeker en vast intern opgelost kunnen worden. Ik betreur de manier waarop de studente uiteindelijk een A-attest heeft gekregen. Als een klassenraad tot tweemaal toe de beslissing neemt dat de studente in kwestie de stof niet voldoende beheerst, vind ik het jammer dat ze genoodzaakt zijn om een A-attest af te leveren door het feit dat men begint te zwaaien met financiële kwesties. Ik heb het gevoel dat het pedagogische aspect in heel deze zaak zijn doel voorbij loopt. Waarom moet er druk gezet worden door middel van boetes? Is het niet beter om heel de zaak opnieuw te onderzoeken?

Indien de school onvoldoende correcte evaluaties heeft uitgevoerd, kan een A-attest gevorderd worden. Als de school kan aantonen dat de studente onvoldoende haalde om een C-attest uit te reiken, dan moet zij, hoe erg het ook is, het C-attest aanvaarden. Tegenwoordig komen deze voorvallen regelmatig voor. Als leerkracht (en als team) moet je goed kunnen staven waarom de leerling al dan niet een A-attest, B-attest of C-attest krijgt.
Met citaat antwoorden