25th October 2015, 21:48
|
Registered User
|
|
|
|
Ik laat mij liever beoordelen op basis van wat ik bereikt en gedaan heb dan op waar ik al dan niet ben gaan wonen. Het is in mijn ogen heel neerbuigend om te stellen dat mensen zich niet ten volle kunnen ontplooien, omdat ze niet in het grote, verrijkende Antwerpen of Brussel zijn gaan wonen.
Uiteraard kan er op uit trekken nieuwe perspectieven bieden, maar ik weiger te geloven dat in onze huidige maatschappij dezelfde perspectieven niet evengoed thuis gevonden kunnen worden. Is het integendeel niet juist een belediging voor ons eigen vermogen tot ontwikkelen dat dit alleen zou lukken als we de 'simpele' dorpjes achterwege laten en échte mensen worden in de ontwikkelde grootsteden.
Ik zal nooit tegenspreken dat het een goed idee is om jezelf uit te dagen, om nieuwe perspectieven te verkennen, om je eigen verhaal te schrijven. Wanneer je er echter van overtuigd bent dat je vrienden en familie je hierin tegenhouden, heb je eerder last van slechte vrienden en een vreemde familie dan van een 'dorpse mentaliteit'.
|