Enkele post bekijken
Oud 25th October 2015, 21:21
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User

Waarom je niet onder de kerktoren moet blijven wonen

Ik ben het helemaal eens met de auteur, waarom zou je blijven hangen in het kleine dorp als je ook de mogelijkheid hebt om de wereld te verkennen? Ik zie in je geboortedorp blijven als kansen laten liggen, kansen om jezelf te ontwikkelen en te verrijken. Het kan vergeleken worden met stilstaan in een wereld die vooruitgaat.

Ik weet niet hoe en of het nog mogelijk is om in deze tijd niet op ontdekkingstocht te trekken. De arbeidsmarkt vraagt naar ervaring, naar kennis over mensen en over de maatschappij. Deze zaken kan je niet verwerven door in je geboortedorp stil te blijven staan. Het gaat niet alleen over grote dingen zoals verhuizen naar een ander land of van job veranderen. Het gaat ook over kleinere dingen die een grote of een kleine impact op je leven zullen hebben. Soms moet je naar die kansen zoeken, soms komen ze op je pad. Naar de hogeschool of de universiteit gaan en misschien zelfs op kot bieden je de kans om meer over jezelf en de wereld te weten te komen. Andere voorbeelden zijn een vakantiejob zoeken, leren autorijden, alleen of met vrienden op vakantie gaan, vrijwilligerswerk doen, iets anders van de menukaart proberen, die ene hobby uitoefenen...

Het kan zijn dat het je niet ligt om 'op ontdekkingstocht te gaan', maar je moet het op zijn minst proberen. Op een andere manier kom je er niet achter.
Met citaat antwoorden