Enkele post bekijken
Oud 24th October 2015, 14:41
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Leraar betrapt op misbruik door ongepaste mails.

De reactie van Jan kan ik zeker begrijpen, maar toch vind ik dat je verder moet kijken dan dat. Dat een leerkracht zijn leerlingen misbruikt zou niet mogelijk mogen zijn, maar toch gebeurt het meer dan we zouden denken. Het verbaast mij ook dat de feiten nu pas aan het licht komen. Waarom zeiden de andere leerlingen die voordien al misbruikt waren niets? Waarom duiken ze nu ineens wel op? Het lijkt mij vreemd dat niemand het thuis durfde zeggen. Het lijkt mij ook vreemd dat geen enkele andere ouder het ooit opgemerkt heeft. Ongepaste mails sturen naar leerlingen kan niet door de beugel en als de leraar de leerlingen echt fysiek aangeraakt heeft vind ik ook dat hij een passende straf moet krijgen. De straf die Jan voorstelt lijkt mij een beetje kort door de bocht gekozen. Iedereen maakt fouten. Ik denk dat deze leraar buiten een straf ook psychologische begeleiding moet krijgen. Een schorsing van een geheel schooljaar lijkt mij een goede straf. De leraar verplichten om zich psychologisch te laten helpen lijkt mij een goed idee. Op deze manier zal hij uiteindelijk zelf inzien waarom zijn gedrag fout was.
Met citaat antwoorden