Enkele post bekijken
Oud 24th October 2015, 13:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Bus met 71 leerlingen rijdt in gracht

Mijn mening komt overeen met de mening van Annelore. Toch wil ik nog iets kwijt over wat er in het artikel geschreven staat. Deze uitspraak 'Mensen van de gemeente hebben ons naar het wat verder gelegen ontmoetingscentrum Den Tap gebracht. Daar kregen we broodjes en een drankje. Ook konden de kinderen er wat ontspannen op het speelplein, zodat ze het ongeval al snel achter zich konden laten.' stoorde mij persoonlijk enorm. Wie kan met zekerheid zeggen dat geen enkel kind trauma's zal overhouden aan het ongeval? Het is niet omdat er geen gewonden/doden vielen, dat het geen traumatische ervaring kan zijn voor de kinderen. Ze zullen zich misschien wel proberen te amuseren hebben op het speelplein, maar ik ben er haast zeker van dat er kinderen bij zijn die het voorval niet goed kunnen plaatsen. Ik vind dat er meer psychologische begeleiding moest plaatsvinden voor de kinderen. Kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassenen en ervaren dingen vaak grootser en erger dan ze zijn. Ik vind dat we daarom goed moeten opletten met dergelijke uitspraken.
Met citaat antwoorden