Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2015, 15:22
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Treinstakingen kostten on 10 miljoen euro

Mijn mening komt volledig overeen met de mening van Leonie. Op deze manier staken haalt weinig uit, het gaat aan zijn doel voorbij. De enigen die getroffen worden zijn de mensen die er niets mee te maken hebben. Denk maar aan mensen die naar het werk moeten, jongeren en kinderen die naar school moeten, ouders die hun kinderen naar de kinderopvang brengen ... . In dit artikel staat dat de stakingen daar bovenop nog eens 10 miljoen euro hebben gekost. Wie gaat dit bedrag betalen? Het zou mij niet verbazen als deze kost voor de zoveelste keer doorgerekend zal worden naar de reiziger (zoals het altijd gebeurt!). Langs de ene kant probeert het openbaar vervoer zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken naar de consument toe door middel van reclamecampagnes, maar langs de andere kant is er om de haverklap een staking. Is de NMBS verbaasd dat mensen steeds meer voor andere alternatieven kiezen? Er wordt serieus overdreven met de stakingen en naar mijn mening is de NMBS gewoonweg zijn eigen ramen aan het inslaan. Er komt een moment waarop mensen geen greintje vertrouwen meer hebben in het treinverkeer en het opgeven om het te proberen. Dat zal het moment zijn waarop de NMBS zal inzien wat het aangericht heeft met de stakingen en dat zal ook het moment zijn waarop het te laat is.
Met citaat antwoorden