Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2015, 16:17
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

In tegenstelling tot Sofie vind ik wel degelijk dat wij ons mogen moeien met Amerika. Sedert de globalisatie is het nagenoeg onmogelijk om een geďsoleerd bestaan te leiden waarbij inmenging afgewezen wordt, tenzij je land Noord-Korea heet en je een mollige dictator bent met een hemelse haarsnit. Een land dat andere waarden of normen heeft, is dan ook niet gevrijwaard tegen kritiek hierop. Dat even terzijde.
Voor de rest sluit ik me grotendeels aan bij Sofie, het alternatief van de rechter vind ik nog niet zo absurd als het artikel doet overkomen. We spreken hier nauwelijks over grote criminelen die onze maatschappij bedreigen, eerder over burgers die doorgaans slachtoffer zijn van visering van een minderheidsgroep dat inherent is aan het Amerikaans gerechtssysteem. Om zo spontaan deze mensen bloed te laten geven, is wellicht niet erg doordacht van de rechter in kwestie. Ze moeten natuurlijk wel in aanmerking komen en een degelijke screening doorgaan.

Deze vorm van penitentiaire maatregelen dienen tenminste een praktisch nut waarbij er geen misbruik gemaakt wordt van zwakken. Het draagt trouwens ook sterk bij aan het doorbreken van de vicieuze cirkel, wat ook wel mieters is.
Met citaat antwoorden