Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2015, 15:08
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Examen rijbewijs wordt iets moeilijker

Mijn mening komt grotendeels overeen met de andere meningen. Wat L*ze zei over de generatie die enkel het theoretisch rij-examen moest afleggen is een terechte opmerking. Als deze mensen wisten hoe ze moesten rijden, werden ze ook in staat gezien om zich in het verkeer te werpen. Het zou goed zijn om ook deze mensen verplichte lessen te laten volgen. Daarom niet noodzakelijk een examen te laten afleggen, maar dat ze toch op de hoogte zijn van welke (nieuwere) regels er allemaal van toepassing zijn in het verkeer. Ook vind ik dat agressieve autobestuurders strenger aangepakt moeten worden. Ik vind dat ook zij verplicht moeten worden om lessen te volgen rond hoffelijk rijgedrag. Bij bestuurders die regelmatig agressief gedrag vertonen tijdens het rijden, lijkt het mij goed om hen hun praktisch rij-examen opnieuw te laten uitvoeren. Deze agressieve mensen zorgen in vele gevallen voor ongevallen op de weg en nemen hiermee ook andere mensen mee in het ongeval, mensen die wel de wegcode op een correcte manier integreren in hun rijgedrag.
Met citaat antwoorden