Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2015, 14:25
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Bloed geven of celstraf

Net zoals Sarah denk ik dat de meeste mensen zouden kiezen om bloed te geven in plaats van een gevangenisstraf uit te zitten. Veel mensen hebben een gezin die ze niet kunnen achterlaten of andere verantwoordelijkheden die ze niet willen/kunnen opgeven. In het artikel werd wel duidelijk gezegd dat het bloed geven als alternatief van een celstraf enkel toegepast kan worden bij mensen die hun rekeningen niet (meer) kunnen betalen. Hetgeen Sarah aanhaalde over criminelen die er dan snel vanaf kunnen komen is hier dus totaal niet van toepassing. Het lijkt mij wel vreemd dat er niets met het bloed gedaan wordt. Niet iedereen is geschikt als bloeddonor, maar bloed dat volledig in orde is zou naar mijn mening wel gebruikt moeten worden in de gezondheidszorg. Er kunnen mensenlevens mee gered worden. Of het aan ons is om te oordelen of dit al dan niet een goed idee is betwijfel ik. Amerika heeft andere normen en waarden dan Europa en ik vind niet dat wij als buitenstaander hiermee moeten moeien. Wij zouden het ook niet fijn vinden als Amerika ons continu op de vingers komt tikken.
Met citaat antwoorden