Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2015, 13:36
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Vlaanderen heeft 8.5 miljoen euro voor nieuwe bossen, maar gebruikt ze niet

Mijn mening komt volledig overeen met de mening van Ben. Wie doet aan ontbossing, moet er ook voor zorgen dat er elders opnieuw bebost kan worden. Er zijn twee keuzes, zelf een nieuw bos aanplanten of een bijdrage betalen aan de overheid. De meesten betalen een bijdrage omdat ze geen tijd hebben om zelf een nieuw bos aan te planten, dat begrijp ik ook volledig. Als de overheid zulke initiatieven aanbiedt, vind ik wel dat ze zich aan hun woord moeten houden. Het komt natuurlijk niet vaak voor dat de overheid zich aan zijn woord houdt, maar bij dit onderwerp vind ik het schandalig dat er niet gebeurd wat beloofd werd. De hele wereld maakt zich zorgen over het verdwijnen van de natuur, maar België vindt geld belangrijker. België heeft wel geld om andere landen en projecten te steunen, maar geen geld om te verwezenlijken wat het beloofd. Het artikel gaat hier over Vlaanderen, maar volgens mij doet Wallonië het niet veel beter. Om van Brussel nog maar te zwijgen. Natuur zou prioriteit moeten zijn. Het is simpel: geen natuur, geen leven. Het is enorm jammer dat overheidsdiensten dit nog steeds niet willen inzien en daarom excuses verzinnen om niet te voldoen in hun beloften.
Met citaat antwoorden