Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2015, 11:24
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Niet alleen biedt dit voorstel psychologische oplossingen maar ook op vlak van onderwijs en hun cognitieve ontwikkeling. Naar schatting zullen een groot aantal van deze vluchtelingen in België blijven en zich moeten aanpassen aan ons land. Het is zoals Jana al zei niet evident om deze kinderen onderwijs aan te bieden aangezien hun parcours dat ze hebben afgelegd om ons land te bereiken. Daaraan moet zeker voldoende aandacht geschonken worden. Ik ben er ook van overtuigd dat kinderen op die manier in OKAN-scholen kunnen werken aan hun eventuele psychologische problemen.
De kinderen moeten volgens mij eerst voldoende gewend zijn aan onze omgeving om daarna over te gaan tot leren van onze taal en andere onderdelen die in het OKAN-onderwijs worden aangeboden.
Ik begrijp de twijfel bij NV-A, maar misschien moet er gewoon eens worden nagedacht over een algemeen OKAN-onderwijs voor alle nieuwe kinderen onder de 6 jaar in ons land. Als er al OKAN is voor lager- en secundaironderwijs kunnen we niet achterblijven, en moeten we ook OKAN voor zien voor kleuteronderwijs.
Met citaat antwoorden