Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2015, 09:21
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Ik ben het eens met L*tte haar mening. We proberen de mensen aan te sporen om zoveel mogelijk het openbaar vervoer te nemen. Maar als puntje bij paaltje komt, zien we dat een verhoging van abonnementen niet de juiste ingesteldheid is om de bevolking te stimuleren om de bus te nemen. Een bus vermindert de lange files en het is ook beter voor het milieu. De Lijn is volop aan het investeren in nieuwe, milieuvriendelijke bussen. Om deze investeringen te kunnen betalen, gaat men uiteraard meteen aankloppen bij de consument. Als je openbaar vervoer wil stimuleren, dan moet je dit ook ter harten nemen en niet omgekeerd gaan werken. Dat beloftes worden verbroken, daar kan ik niet bijkomen. Wanneer er als maar meer beloftes zouden verbroken worden, gaan mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek en haken ze af. Stel dat De Lijn haar prijzen steeds verder zal laten stijgen, dan is dit een groot nadeel voor de consumenten, want zij hebben immer niet de keuze om met een ander openbaar busmaatschappij mee te reizen. De Lijn is namelijk een monopolie.
Daarnaast haalt L*tte ook de schoolgaande kinderen aan. Je ziet inderdaad veel kinderen die met de bus naar school gaan. Het is een van de populaire vervoersmiddelen bij jongeren. Meestal hebben deze kinderen allemaal een abonnement. De kost voor de ouders zal steeds groter worden. We vinden het belangrijk dat onze kinderen veilig naar school kunnen gaan en dat iedereen goed onderwijs krijgt. Wel ik vind dat het vervoer naar school ook hoort bij het gedeelte 'goed onderwijs krijgen'. Kinderen moeten toch op school kunnen geraken wanneer er niet de mogelijkheid is om met de fiets te gaan. Vandaar denk ik dat De Lijn opzoek moet gaan naar manieren om deze grote groep te sparen van de forse prijsstijgingen.
Met citaat antwoorden