Enkele post bekijken
Oud 20th October 2015, 18:42
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User

Dit is een goed initiatief maar ik vraag me af of dit een effect zal hebben bij rokers? Om welke waarschuwingen en informatie gaat het concreet? Ik hoop dat meerdere mensen het gevaar van roken (beginnen) inzien en dat ze weten dat ze niet alleen schade toebrengen aan zichzelf, maar ook aan anderen. Uiteraard zullen ze dit wel weten maar hier wordt soms te licht over gedaan. Moeders of vaders die bij hun kinderen roken 'want ach, er overkomt hen vast niets' denkt men. Als men de verpakkingen gaat veranderen (afhankelijk van wat er exact op de verpakking komt te staan) kan iemand geshockeerd en wie weet zelfs gestimuleerd worden om te stoppen met roken. Net zoals Elke denk ik dat het eerder een effect zal hebben op beginnende rokers, maar je weet natuurlijk nooit.

Als er een informatiedag op school wordt gegeven omtrent roken, kan men best vertrekken vanuit foto's. Deze zullen waarschijnlijk allesbehalve aangenaam zijn, maar zo worden ze wel onmiddellijk geconfronteerd met de waarheid en de resultaten. Op deze site staan enkele beelden van sigarettenpakjes. De vraag is natuurlijk of deze verpakkingen effect zullen hebben maar toch is voorkomen beter dan genezen!
Met citaat antwoorden