Enkele post bekijken
Oud 18th October 2015, 16:59
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Olifanten krijgen zelden kanker

Net zoals Jessie ben ik verwonderd dat het lichaam van olifanten zich kan verdedigen tegen kanker. Sterker nog, het lichaam van olifanten kan kanker voorkomen. Het is fascinerend dat beschadigde cellen sowieso afsterven zodat er geen kanker gevormd kan worden. Dit is een enorme ontdekking in de strijd tegen kanker bij de mens. Vooral omdat dit een natuurlijk proces is, een natuurlijk verweer tegen kanker, vind ik het ideaal. Olifanten leven al langer op de aarde dan mensen, misschien zal de evolutie ook bij het lichaam van de mens uiteindelijk zorgen voor een natuurlijk verweer tegen kanker. Het lijkt een utopie, maar zeg nooit 'nooit'. Alles is mogelijk. Toch vind ik dat we hier niet op mogen wachten en dat we kankerpatiënten NU moeten helpen. Het zou heel goed zijn als onderzoekers de behandeling van kanker zouden kunnen linken aan de immuniteit bij olifanten. Als de kanker bestrijdende stukjes DNA van de olifanten bij de mens geïnjecteerd zou kunnen worden, zou het wel eens kunnen dat het aantal doden door kanker drastisch zal verminderen. Laat het ons hopen!
Met citaat antwoorden