15th October 2015, 10:54
|
Registered User
|
|
|
|
Elke week schiet een peuter in de VS iemand neer
Net zoals Pauline schrik ik wel van het feit dat dit zo vaak gebeurt. Wel wist ik dat dergelijke feiten gebeuren in Amerika, maar dat het er zoveel waren wist ik niet. In het artikel staat zelfs dat het gaat om veel meer gevallen, maar dat niet elk geval geregistreerd wordt. Hier moet iets aan gedaan worden, maar dat is niet simpel.
Langs de ene kant begrijp ik dat elk huishouden een wapen in huis heeft. Amerika is om het zacht uit te drukken 'onveiliger' dan Europa. Er gebeuren veel meer misdaden en er komt meer geweld voor. Gezinnen voelen zich verplicht een wapen in huis te halen om zichzelf en hun familie te beschermen. Kinderen leren ook van jongs af een wapen te hanteren in geval ze het nodig zouden hebben. Net omdat de samenleving in Amerika onveilig is en er elke seconde iets zou kunnen gebeuren, leggen gezinnen hun wapen(s) op een makkelijk bereikbare plaats. Op deze manier kunnen ze er snel naar grijpen als er zich een incident plaatsvindt. Als er een peuter in huis is, is dit niet verantwoord. Dan kan je op z'n minst het wapen op een hoge en minder bereikbare plaats leggen. Het wapen mag makkelijk binnen het bereik van volwassenen zijn, maar peuters zouden er niet aan mogen kunnen. Dit is om problemen vragen, want peuters denken dat het speelgoed is. Het is makkelijk gedacht dat dit nooit zal gebeuren in het eigen gezin en dat het enkel gebeurt bij anderen, maar het is toch belangrijk om eventuele ongelukken met wapens door peuters te vermijden. Voorkomen is beter dan genezen! Jammer genoeg moet er altijd eerst iets gebeuren vooraleer de ogen van de mensen opengaan. Pas op het moment dat de peuter zichzelf of iemand anders verwondt/doodt zullen de ouders voorzichtiger zijn (en dan is dit nog niet altijd het geval). Wij kunnen het ons absoluut niet voorstellen dat dit hier zou gebeuren, maar de samenleving en de gewoonten in Amerika zijn nu eenmaal dag en nacht verschil met die van Europa.
|