Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th October 2015, 16:58
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geen frisdrank in middelbare scholen

De mening van Hanne sluit volledig aan bij mijn mening. Qua gezondheid lijkt het mij inderdaad goed dat jongeren in school niet meer zullen kunnen kiezen voor suikerhoudende frisdranken. Toch lijkt het mij niet helemaal de ideale manier om jongeren de attitude aan te leren om niet te veel suiker te nuttigen. Zoals Hanne al zei zullen ze sneller zelf frisdrank meenemen van thuis of het voor de schooldag snel gaan kopen in de winkel tijdens het naar school rijden. Door geen frisdrank aan te bieden in school, worden de leerlingen op deze manier te hard gepamperd. Al het ongezonde wordt eruit gefilterd en de jongeren weten dat ze nu alles mogen kiezen wat ze willen ,want er zitten enkel gezonde dranken in de automaat. De leerlingen ontwikkelen op deze manier geen verantwoordelijkheidsgevoel en het is net belangrijk dat ze dat wel doen. Het lijkt mij interessanter om frisdrank wel toe te laten, maar de leerlingen te wijzen op de hoeveelheid suiker er in deze dranken zit en welke gezondheidseffecten dit op korte en lange termijn kan hebben.
Met citaat antwoorden