Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th October 2015, 16:19
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Televisie kijken meest populaire bezigheid

Mijn mening komt grotendeels overeen met de mening van L*ndy, maar mij verbaast het niet dat de televisie zo'n grote populariteit heeft bij de bevolking. Toch denk ik dat hier de komende dertig jaar verandering in zal komen. Het percentage ouderen ligt hoog in België en oudere mensen kijken nu eenmaal vaker en langer naar de televisie dan mensen uit andere leeftijdscategorieën. Ook denk ik dat dit eveneens te maken heeft met het 'multitasken'. Mensen kijken vaak onbewust of maar half bewust naar de televisie. Denk maar aan het televisie kijken tijdens het strijken, het werken op de computer, het internetten, het spelen met de kinderen, het afwassen ... . Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het wel met televisie kijken combineren. Net daarom lijkt het mij niet abnormaal dat de televisie zo'n belangrijke plaats inneemt in onze maatschappij. Kinderen worden ook vaak voor de televisie geplaatst wanneer ouders of oppassers even een moment van rust willen, hierdoor wordt eigenlijk het verkeerde voorbeeld gegeven. Voor de gezondheid van kinderen is het niet goed om te vaak en te lang voor de televisie te zitten.
Persoonlijk kijk ik niet vaak naar de televisie. In het weekend kijk ik wel eens naar een film en doorheen de dag kijk ik naar het nieuws als ik daar tijd voor heb. Tijdens mijn bezigheden kies ik persoonlijk liever voor de radio dan voor de televisie. Mij stoort het als de televisie opstaat wanneer ik iets anders moet doen.
Ik ben benieuwd naar de resultaten binnen vijftien à dertig jaar.
Met citaat antwoorden