Enkele post bekijken
Oud 13th October 2015, 22:22
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

Ik vond het al een vrij banale bedoening van zodra ik 'naar aanleiding van de publicatie van zijn boek' las, de VRT moet toch ook hebben beseft dat deze man enkel een vrij forum begeerde.
Hierop inspelen met vraagstellingen die te wensen overlieten, is dan ook wel onder hun niveau. Delefortrie had het overduidelijk al moeilijk bij sommige van de eenvoudige vragen, wat doorvragen had zeker en vast wat meer van de essentie naar boven gebracht.

Ik snap min of meer wel een mogelijke redenering om het fragment te verwijderen. De VRT heeft volledig ingespeeld op zijn smeekbede naar een vrij forum, nu kan dit fragment perfect gehanteerd worden als een propagandamiddel voor de Islamitische Staat. Delefortrie zijn pogingen om hun wandaden aan de hand van een geletterde façade te verrechtvaardigen, worden op geen enkele overtuigende manier weerlegd.
Ikzelf ga niet moord en brand schreeuwen omwille van deze 'censuur' (wat ik al een vrij idiote aantijging vind aangezien de man een gans boek gepubliceerd heeft) en beschouw dit eerder als een flagrante blunder van de VRT.

Ik vond de opmerking & observatie van een zekere heer Bosmans op het YouTube-kanaal ook wel noemenswaardig:

'Maar wat Bart Schols op het einde zegt, kan er bij mij niet in:
"Is het kalifaat de ideale maatschappij en Silicon Valley het toonbeeld van ondernemerschap? Is de suikertaks goed voor onze gezondheid? Het hangt allemaal af waar je in gelooft."
Hoorde ik nu een banalisering van terrorisme, onthoofdingen, stenigingen en brandstapels op de VRT? [...] van de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie verwacht je toch dat ze democratie nét ietsje meer waarderen.'
Met citaat antwoorden