13th October 2015, 21:48
|
Registered User
|
|
|
|
Was dit opzet?
Net zoals Ellen al heeft aangehaald gaat het tegenwoordig vaak meer om sensatie dan echt nieuws in de media en door framing van het nieuws (het in een bepaald licht plaatsen) krijgen we meestal ook maar een vrij eenzijdig beeld te zien. Toen ik gisteren op het nieuws zag dat de man geen spijt had van wat hij had gedaan in Syrië was ik wel zeer benieuwd.Uiteindelijk hebben we de laatste tijd al veel kunnen lezen over Syriëstrijders, maar hoe het daar echt aan toe ging was nooit echt duidelijk (althans niet voor mij).
Daarom vind ik het ook spijtig dat het is weggehaald.
Iets anders wat me heel hard opviel was de laatste zin van het artikel (DS); 'Als je het aan mij vraagt, was het om te beginnen ook geen goed idee Younes Delefortrie, die volgens mij meer nood heeft aan medische hulp dan media-aandacht, naar de studio te halen.’. Zo sprak Luc Rademakers, hoofdredacteur van de VRT-nieuwsdienst. Ik vind het wel frappant dat hij zoiets zegt terwijl hij, voor het interview op de televisie verscheen, eigenlijk al het laatste woord had. Iets in mij vraagt zich daarbij af of dit ergens met opzet is gedaan om opschudding te creëren onder te mensen. Hoe dan ook, met opzet of niet, het is alleszins wel gelukt om die opschudding op te wekken.
|