12th October 2015, 14:21
|
Registered User
|
|
|
|
De mannenpil
De mening van Cédric is zeer bondig weergegeven. Persoonlijk denk ik dat mannen sowieso wel voorzichtig proberen te zijn omdat de meesten geen zin hebben om vroegtijdig vader te worden. Secundaire scholen doen veel moeite om leerlingen hieromtrent voldoende informatie te bieden en te sensibiliseren. Ik denk eerder dat dit goed kan zijn voor het zekerheidsgevoel bij zowel de man als de vrouw. De pil is voor 99.95% betrouwbaar, dus er is altijd een mini-kans dat er toch heel uitzonderlijk een zwangerschap kan voorkomen. Zelfs al is deze kans miniem, zijn er veel mannen die aan deze 0.05% tillen. Het meest voor de hand liggende is uiteraard het gebruik van een condoom, wat de meesten sowieso gebruiken om onaangename seksueel overdraagbare aandoeningen te voorkomen. Als beide partners na een langdurige relatie willen vrijen zonder condoom (wanneer ze van elkaar zeker zijn dat ze gezond zijn), is de mannenpil een optie om toch zeker te kunnen zijn en zich niet geremd te voelen. Zoals in het artikel al staat is het wel belangrijk om nog extra onderzoeken te doen en het middel zodanig aan te passen dat het zo weinig mogelijk bijwerkingen zal veroorzaken.
Ik denk ook meteen aan de vrouw. Als de vrouw eens een dag vergeet haar anticonceptiepil in te nemen is ze vaak meteen in paniek. Als de man dan eveneens een anticonceptiepil inneemt, zal ze minder snel in paniek raken. Het lijkt mij zeker de moeite om dit verder te onderzoeken.
|