11th October 2015, 15:58
|
Registered User
|
|
|
|
Leerkrachten en vakantie
Mijn mening loopt parallel met de mening van Lotte. Nu moet ik wel toegeven dat ik mij hier vroeger ook schuldig aan maakte. Toen ik op de middelbare school zat en een leerkracht beloofde om de toets tegen de volgende les te verbeteren maar het niet gedaan kreeg, klaagden ik en mijn vriendinnen met het argument dat ze het hele weekend tijd had gehad. Toen ik ouder werd besefte is dat dit eigenlijk niet zo is, maar het werd mij door de maatschappij op deze manier wel ingeprent. Het valt niet voor te stellen hoeveel mensen denken dat leerkrachten luie mensen zijn, terwijl ik denk dat leerkrachten minstens even hard moeten werken als andere mensen. De leerkracht moet qua werkdruk zeker niet onderdoen, ik zou mensen uit andere sectoren het wel eens willen zien nadoen! Het lijkt mij goed om te proberen om deze taboe te doorbreken, want dat is voor niemand prettig. Niet voor diegenen die denken dat leerkrachten veel vakantie hebben (en die bij gevolg jaloers zijn) en ook niet voor de leerkrachten zelf (die vaak met een scheef oog bekeken worden).
|