10th October 2015, 15:12
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vraag dan aan u: Hoe moeten ze het dan wel laten zien?
Democratie stopt niet na de verkiezingen. Democratie blijft doorlopen. Het is niet dat omdat iemand was overtuigd door enkele partijpunten dat hij na een jaar niet mag veranderen van mening.
Ik vind persoonlijk het staken een zeer goed initiatief. Veel mensen laten merken dat ze het niet eens zijn met de volgens hen 'oneerlijke' besparingen. Het is vooral spijtig dat de regering niet naar deze boodschap wil luisteren. Er is, sinds het einde van de tweede wereldoorlog, nog nooit zo'n grote protestacties geweest als in 2015 en toch denkt de regering nog steeds dat ze goed bezig zijn.
Wat mij vooral ergert is de rol van de media in dit verhaal. Het enige dat we weten is dat de treinen weer staken en dat de reiziger de dupe is. Waarom de treinen staken is weeral zo goed als nergens vermeld. Natuurlijk gaan de mensen dan zeggen 'Ze zullen een verlengd weekend willen'. We krijgen nog maar één kant te zien zonder de andere te zien. Ik zeg zeker niet dat ik het eens ben met de stakingen van de treinen, maar ik vind het schandalig dat we enkel maar één kant van het verhaal mogen horen.