Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th October 2015, 18:42
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 86
Ik vond het ook prachtig om te zien hoe de modale Vlaming paraat stond om in de bres te springen voor seksisme, maar niet leek te beseffen wat seksisme nu eigenlijk inhoudt, laat staan wanneer hij er rechtstreeks mee geconfronteerd worden.
Dit fragment toonde heel mooi aan dat seksisme niet iets is dat zich enkel afspeelt in bedrijven en 'op een ander', maar veel meer alomtegenwoordig én sociaal aanvaard is dan we denken. Ik twijfel er niet aan dat (toch minstens enkele van) deze mannen ook gelijke rechten willen voor man en vrouw op alle vlakken. Toch leken zij niet te beseffen dat zulke kleine opmerkingen net zo seksistisch zijn als een vrouw geen job of minder loon gunnen.
Hiernaast vind ik dit filmpje een erg mooi voorbeeld van het feit dat er een wereld van verschil zit tussen verkondigen tegen iets te zijn, en hier ook naar handelen. Het is gemakkelijk om te roepen dat vrouwen gelijk zijn, en dat je als man mee strijdt voor gelijkheid. Ingrijpen wanneer het zich voor je neus afspeelt, blijkt toch weer een heel andere kwestie...

Wie vragen heeft in verband met seksisme, kan zich wenden tot het meldpunt seksisme via 0800 00 69 69.
Met citaat antwoorden