Enkele post bekijken
Oud 8th October 2015, 17:07
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User

EU wil afgewezen asielzoekers massaal uitzetten

Ik denk persoonlijk dat het voor afgewezen asielzoekers niet gemakkelijk is om na hun uitwijzing direct op eigen houtje terug te keren naar hun land van herkomst. Deze mensen hebben een ongelofelijk lange weg afgelegd, zijn naar hier gekomen zonder iets en krijgen dan te horen dat ze hier niet welkom zijn. Ik begrijp dit soort toestanden zeker, dat deze mensen niet de moed of de kracht hebben/vinden om direct terug te keren en hier dus illegaal blijven rondzwerven. Ik hou hetzelfde doen, moest ik zelf in zo'n situatie zitten denk ik.
Daarom ben ik een voorstander van een soort systeem/organisatie die afgewezen asielzoekers mee helpt begeleiden naar hun thuisland. In het artikel las ik ook dat men nieuwe gesloten inrichtingen wil oprichten aan de buitengrenzen. Misschien kan men alle afgewezen asielzoekers daar tijdelijk plaatsen tot iemand hen helpt om terug te keren. Ik denk echt dat we nood hebben aan zo'n systeem omdat ik niet denk dat mensen op hun eentje deze vermoeiende en lange reis nog eens terug willen maken.
Met citaat antwoorden