6th October 2015, 11:54
|
Registered User
|
|
|
|
Dit artikel trok mijn aandacht in de krant. Wanneer ik het filmpje hierbij bekeek, schrok ik helemaal. De lucht op het platteland tijdens de spits even vervuild als in een drukke stad?! Ik kan er niet goed bij. De titel zegt dus werkelijk alles. We weten effectief niet hoe ongezond de lucht is die we inademen.
Zelf rijd ik veel met de auto en weet ik dat ik een bijdrage lever tot deze ongezonde lucht. Toch erger ik me zelf vaak aan deze vuile lucht. Het valt me op dat ik meer en meer in de auto zit en bijvoorbeeld op de autostrade een vieze geur ruik. Deze geur is niet afkomstig van vuile zaken langs de kant van de weg, maar wel van vervuilende zaken zoals uitlaatgassen. Zelfs in mijn auto ruik ik de vervuilde en ongezonde lucht. Ik rijd dan verder met mijn sjaal voor mijn neus, alsof dat iets uit zou maken. Ik riek deze geur niet meer, maar krijg spijtig genoeg nog steeds de ongezonde lucht binnen. Iedereen krijgt deze ongezonde lucht binnen ook al willen we dat niet. We willen het niet, maar doen er niet echt veel aan. Persoonlijk doe ik er ook niet veel aan. Ik probeer wel zo veel mogelijk een deo-roller te gebruiken in plaats van een spuitbus, maar ik betrap me er steeds opnieuw op dat dit niet altijd lukt. Terwijl dit maar een kleine bijdrage zou zijn. Wat meer de fiets nemen, zou ook een goed begin zijn voor mijzelf. Maar wat kan jij doen om de luchtvervuiling tegen te gaan?
|