5th October 2015, 00:59
|
Registered User
|
|
|
|
Ryanair wil ticketprijzen halveren
Ik sta toch een beetje sceptisch tegenover dit artikel. Zoals eerder aangehaald, zal vliegen voor 0 euro een stunt zijn om consumenten over de streep te trekken. Wanneer je de strategie van Ryanair kent, weet je dat er steeds supplementen worden aangerekend en bij elke stap in de boeking een extra kost verschijnt. Als je dit gaat vergelijken met andere vliegtuigmaatschappijen zal dit ongeveer dezelfde prijs zijn, in tegenstelling tot wat velen denken.
Wanneer Ryanair de ticketprijs wil halveren, zal er volgens mij een prijzenoorlog ontstaan tussen de vliegtuigmaatschappijen. Dit kan positief zijn voor de consument, want zij zullen ongetwijfeld hiervan de vruchten plukken. Anderzijds denk ik dat het ook negatief kan zijn voor ons land, aangezien Brussels Airlines bedreigd zal worden. De CEO mag ook niet vergeten dat er naast vaste kosten, ook nog een heleboel variabele kosten zijn. Ik vraag me dan af wat er zal gebeuren met vluchten die niet volledig gevuld zijn. Het verhaal van de ticketprijs die gehalveerd zou worden, zal zo snel in de doofpot gestopt worden naar mijn mening.
|