Enkele post bekijken
Oud 4th October 2015, 19:38
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User

Het is inderdaad spijtig dat het Vaticaan zich nog steeds negatief opstelt ten opzichte van homoseksualiteit. Toch denk ik dat we niet té snel verandering mogen verwachten: de Kerk is een eeuwenoud, log instituut dat niet over één nacht ijs gaat wanneer het zulke belangrijke beslissingen betreft. In het verleden heeft de paus al kleine opmerkingen gemaakt ("Wanneer een homoseksueel iemand van goede wil is en op zoek is naar God, dan ben ik niet iemand die hem veroordeelt.") die we kunnen zien als eerste stapjes die gezet worden voor het aanvaarden van homoseksualiteit.
Het feit dat een figuur uit het Vaticaan zelf nu dit statement maakt, is opnieuw zo'n kleine stap die op termijn hopelijk zal leiden tot afschaffing van het (verplichte) celibaat en een houding die pleit voor liefde, ongeacht tussen welke geslachten.
Ik betwijfel of déze homoseksuele priester al aanvaard zal worden door het Vaticaan, maar zijn actie kan wel een bemoedigend gebaar zijn voor homoseksuele gelovigen over heel de wereld, wat alleen maar aangemoedigd kan worden.
Met citaat antwoorden