4th October 2015, 17:54
|
Registered User
|
|
|
|
Homoseksuele priester geschorst na het uit de kast komen
Mijn mening loopt volledig parallel met de mening van Yanthe. Het feit dat de priester zich uitte als homoseksueel en hiermee over dit onderwerp aandacht wou vragen bij het christendom, vind ik een goede zaak. De kerk staat sterk in zijn schoenen en zal geen toegevingen willen doen. Zo maakt de kerk zich niet bepaald populair. Ik herinner mij een bericht in het nieuws van afgelopen zomer, waarin men zich afvroeg op welke manier de kerk terug mensen kan aantrekken. Er komt bijna geen volk meer naar de kerk en dat is voor de kerk een groot probleem. Door zich op deze uitgesproken manier te gedragen ten opzichte van homoseksuelen zal de kerk zich uiteraard niet promoten. Liefde is een belangrijk begrip in het christendom en in onze samenleving. Wat is er dan verkeerd aan de liefde tussen twee mannen of twee vrouwen? Het belangrijkste is toch dat ze gelukkig zijn? Ze doen toch niemand kwaad? Ik vind het ook zeer erg dat de priester geschorst wordt. Wel denk ik dat hij een voorbeeld zal zijn voor anderen, die zich ook geroepen zullen voelen om zich te uiten. Samen staan we sterk en ik ben er zeker van dat als de kerk zijn mening rond homofilie niet zal herzien, er dan na verloop van tijd niemand meer naar de kerk zal komen.
|