Enkele post bekijken
Oud 4th October 2015, 11:39
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Zes uur werken per dag in Zweden

Mijn mening komt grotendeels overeen met de mening van C*roline. Alles heeft zijn voor- en nadelen. Elk land is ook verschillend. Wat in Zweden werkt, zal niet in elk ander land werken. Hoewel niet iedereen het graag hoort, elk land, elke burger heeft zijn eigen identiteit en zal op een andere manier optimaal kunnen werken. Er zijn mensen die liever lange dagen werken om achteraf een paar dagen vrij te hebben en er zijn mensen die liever elke dag een paar uur minder werken en maar één dag vrij hebben. Daarom denk ik dat het belangrijk is om na te gaan (door middel van bijvoorbeeld een enquête) bij welke werknemers welke aanpak past.
Het grote positieve punt aan een werkdag met zes werkuren, is dat er meer werknemers aangeworven kunnen worden. Dit zorgt er voor dat werklozen een grotere kans maken op een job. Het aspect van het gebruik van sociale media streng af te raden tijdens de werkuren vind ik ook een schitterend idee, omdat dit de werknemers enorm afleidt en het werk hierdoor verwaarloosd kan worden. Het zal puzzelen worden, maar met een beetje moeite en een grote inzet moet het mogelijk zijn om bij elk bedrijf een passende werkmethode te vinden.
Met citaat antwoorden