Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2015, 01:09
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User

Reactie

Het is inderdaad zeer slecht nieuws om te horen en wellicht zal het niet verbeteren in de toekomst. Toch heb ik een dubbel gevoel bij het artikel. Ik wil uitdrukkelijk melden dat ik oudermishandeling niet begrijp of goedkeur, maar ik vraag me af hoe het probleem aangepakt moet worden. Ouderen in een instelling worden verzorgd door professionele werknemers. Probleem 1 stelt zich hier meteen. Er is geen emotionele band die het misbruik kan voorkomen. Normaal zou het professionele aspect hier moeten overnemen maar: daarnaast zijn ouderen in een instelling vaak niet in staat om nog alleen te wonen en dus ook niet ondersteund te worden door bijvoorbeeld familiehulp. Ik denk dan vooral aan mensen met alzheimer. Sommigen zijn 'onhandelbaar', vaak brutaal, enzovoort. Ik begrijp dat dit voor sommige verzorgers te veel kan worden. Dat leidt tot onvriendelijke behandelingen. Nogmaals, dit is onaanvaardbaar. Ik ga akkoord met Shanice dat er meer controles moeten gebeuren, maar ik denk dat het minstens even belangrijk is om de werknemers en hun emotionele gesteldheid evenzeer te controleren. Werknemers in deze instellingen zouden in staat moeten zijn om ten allen tijden hun professionalisme boven hun emoties te stellen wanneer dit zou kunnen leiden tot het ruw behandelen van patiënten.
Met citaat antwoorden