6th December 2005, 23:17
|
Registered User
|
|
|
|
Kleuters zijn slimmer als ons! LEER ZE TALEN !!!
Ik ben voor, zeker weten!
Ik zie dat een aantal mensen vinden dat je het de kleutertjes niet moeilijker moet maken dan het voor hun al is, maar laat 1 ding duidelijk zijn, als je ze gewoon 2-talig opvoed (wat dus op die manier gebeurt), hebben kleuters daar geen probleem mee!
Ik heb daar vorig jaar mijn examen van Nederlands overgedaan. Helaas vind ik mijn werk hierover niet meer terug.
Niettemin het kwam erop neer, dat kleuters hier geen probleem mee hebben, ze zullen instictief de woordjes indelen in Frans en Nederlands, zodat ze deze niet zullen verwarren.
Het is bovendien erg zinvol dat je de kleuters al 2 talen leert (of zelfs meer!), want op die leeftijd worden er nog héél gemakkelijk verbindingen gelegd tussen dingen in hun hersenen. En leggen ze gemakkelijk linken tusen talen en zullen ze die heel gemakkelijk leren.
Kleuters hebben veen minder problemen met talen dan ons!
Dus, ik zou zeggen, leer die kleuters zoveel mogelijk talen op jonge leeftijd! Leer de leerlingen het al vanaf het 1e jaar (spreken, niet schrijven dan, want dan gaan ze wel verwarren, aangezien ze nog geen Nederlands kunnen schrijven, voor schrijven moet je wachten tot ze de ene taal volledig onder controle hebben)!
Ik ben van plan om mijn kinderen ook tweetalig op te voeden,
dat bespaart hun problemen later en is sowieso een verrijking!
De voorwaarde die eraan vasthangt is natuurlijk dat je zelf (of je partner) een tweede taal volledig onder controle hebt!
Moesten er nog vragen zijn, laat maar komen!
|