Enkele post bekijken
Oud 1st October 2015, 22:23
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User

Miljoenen doden door geneesbare kankers

Ik ga deels akkoord met de meningen hieronder. Toch heb ik zo mijn bedenkingen. De behandelingen van kanker zijn niet gewoon duur, maar enorm duur. Het is verschrikkelijk om te weten dat men zóveel geld moet betalen om iemands leven te redden. Het is een verschrikkelijke ziekte en het is zéér erg dat er nog steeds miljoenen mensen sterven aan deze ziekte. Inderdaad zijn het vaak mensen die de behandeling gewoon weg niet kunnen betalen, maar ook vaak dat de behandeling nog niet op helemaal op punt is. Hiervoor is er meer research nodig, denk ik dan. Het is vaak niet simpel voor dokters om de juiste diagnose te stellen omdat er steeds meer en meer kankers ontdekt worden. En voor deze nieuwe kankers zullen er dus misschien ook nieuwe behandelingen opgestart moeten worden. Alles in de gezondheidszorg kost enorm veel geld, vind ik. Ik vind dit eigenlijk schandalig. Ik vind het jammer dat mensen met een lager inkomen niet een poging kunnen wagen om hun eigen leven of het leven van iemand dierbaar te redden. En men kan hiervoor initiatief nemen zoals het organiseren van een benefiet, etc. maar het is en blijft veel geld. Ik hoop dat er in de toekomst op een of andere manier besparingen kunnen komen op de behandelingen en dat de behandelingen beter en beter worden onderzocht, zodat iedereen kans heeft op genezen en het ondergaan van de behandelingen. Dus ook mensen met een lager inkomen. Tragisch is dit, het doet pijn om zo vaak dingen te lezen over kankerpatiënten die sterven omdat een behandeling te duur is...
Met citaat antwoorden