1st October 2015, 16:59
|
Registered User
|
|
|
|
Miljoenen doden door geneesbare kankers
De mening van Floor kan ik begrijpen. Het is erg om te weten dat er mensen elders in de wereld sterven omdat ze hun behandeling niet kunnen betalen. Toch is het financieel onmogelijk om deze mensen gratis of bijna gratis te behandelen. De behandeling zelf kost bij wijze van spreken stukken van mensen, ook voor de zorginstanties. Er mag niet gedacht worden dat een kankerbehandeling pure winst is voor zorgverleners. Er wordt veel moeite gedaan voor het onderzoek naar, de preventie en het behandelen van kanker. Ik denk dat we zo goed als aan het plafond zitten van wat we allemaal kunnen doen om het kankerfonds te helpen. Een goed hart hebben is één, maar het kunnen realiseren van idealen is toch nog altijd iets anders. Het belangrijkste is het positieve in dingen te zien en jezelf niet vast te pinnen op de negatieve dingen. Ik vind het ook heel erg dat er mensen moeten sterven aan kanker omdat ze de behandeling financieel niet aankunnen, maar langs de andere kant ben ik wel blij dat er mensen zijn die WEL behandeld kunnen worden en die WEL genezen van kanker.
|