1st October 2015, 17:36
|
Registered User
|
|
|
|
Je eet voedsel dat op de grond gelegen heeft beter niet op
Mijn mening loopt parallel aan de mening van T*ssa. Er zijn veel mensen die hun voedsel nog opeten als het op de grond gevallen is. Doordat ouders dit doen in aanwezigheid van hun kinderen, zal de komende generatie dit gedrag kopiëren. Gezonde mensen zullen weinig hinder ondervinden als hun voedsel besmet is met een relatief laag aantal aan minder gevaarlijke bacteriën, maar voor mensen met een verminderde afweer kan dit catastrofaal worden. We denken snel dat we ons wel zullen aanpassen als we voelen dat onze weerstand minder bescherming biedt tegen bacteriën, maar dit is vaak niet zo. Mensen voelen zich vaak sterker dan ze eigenlijk zijn en daarom kan deze 'vijfsecondenregel' gevaarlijk zijn.
Toen ik klein was leerden mijn ouders mij altijd dat ik niets mocht opeten wat op de grond gelegen had. Ik heb dit ook nooit gedaan, maar ik zie veel mensen die dit wel doen.
Het is belangrijk om leerlingen hierop te wijzen, dit artikel zou daarom ook ideaal zijn om (desnoods in vertaalde versie) te gebruiken tijdens de les.
|