1st October 2015, 14:40
|
Registered User
|
|
|
|
Apothekers willen griepprik zetten
Persoonlijk zou ik dit veel gemakkelijker zijn. Als je nu voor een griepprik moet gaan, dan moet je eerst een voorschrift gaan halen, dan het vaccin bij de apotheker gaan halen en dan weer naar de huisdokter om de prik te laten zetten. Dit neemt veel tijd in beslag, omdat je twee keer in de wachtzaal zit. Bij mijn weten duurt dit nooit maar 5 minuten, het wachten. Op het eerste zicht zou ik zeggen dat de apotheker de griepprik mag zetten. Maar als ik verder nadenk, dan vraag ik mij af of ze het effectief wel kunnen zetten. Ik, als patiënt, zou graag hebben dat de prik van de eerste keer juist is. Nu weet ik niet of ze dit effectief leren in de opleiding. Misschien kunnen we de apothekers een attest laten behalen voor het zetten van zo'n prik? Dan kunnen de geďnteresseerden naar de apotheek gaan voor zo'n prik. Hoewel ik denk dat de artsen hierop zullen ingaan omdat het 'onverantwoord' is. Als laatste hoop ik dat de griepprik in apart kamertje gegeven wordt. Ik vind het niet oké als ik in de apotheek sta en er zou ineens voor mijn neus een griepprik gezet worden.
|