Enkele post bekijken
Oud 1st October 2015, 00:55
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

Ik ken zelf kinderen die in het bezit zijn van een tablet, een PsP, een Nintendo DS, een playstation, een X-box en een computer. Toch zie ik hen steeds weer buiten ravotten met elkaar van zodra ze hiertoe de kans krijgen. Deze kinderen hebben een opmerkelijk evenwicht gevonden tussen technologie en het ouderwets speelgedrag dat wij maar al te graag nostalgisch promoten.
Ik vermoed dat we ons vaak nodeloos zorgen maken om hen en ongevraagd prekerig reageren op situaties die zich wellicht niet zullen voordoen.

Het enigste gevaar dat ik zie in zaken als tablets, is de verhoogde kans voor isolatie voor hen die hier reeds vatbaar voor zijn. Een dagje op de tablet doorbrengen kan voor één kind een afwisselend dagje zijn terwijl het voor een ander een routine aan het worden is. Aan ouders om hier oog voor te hebben. Ik denk echter niet dat uitzonderingen de regel maken.

Ik zou soms oppassen met uit nostalgische overwegingen je eigen kindertijd als beter te beschouwen. Ik probeer citaten te mijden als de pest maar ik blijf wel steeds voorstander van de deze door Socrates:

"De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor alle gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jongeren praten als ze zouden moeten werken...."

Dit citaat probeer ik zelf nog wel regelmatig te hanteren wanneer ik mijn generatie met een nieuwere vergelijk. Ik probeer hen toch althans het voordeel van de twijfel te geven.
Met citaat antwoorden