Enkele post bekijken
Oud 28th September 2015, 21:59
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User

Reactie

Wellicht is dit in het onderzoek meegerekend, maar het valt me op dat hier niets van vermeld staat. Men moet toch oppassen met wat men beweert. Grote bedrijven zoals Mercedes en Peugeot kennen de wet zeer goed. Hiermee bedoel ik dat er daadwerkelijk een verschil zal bestaan, maar dit hoeft niet per se een leugen van de constructeur te zijn. Zelf ben ik, hier ben ik eerlijk in, door een 'zware' rijstijl mijn verbruik gaan bekijken. Mijn auto heeft een gemiddeld gebruik van 5,6 liter. Toch zit ik bijna elke rit aan 6 liter of meer. Gemiddeld zal ik wel 5,6 liter per 100 kilometer halen, maar dit is 'gemiddeld'. Rechtdoor rijden met een constante snelheid geeft ook een gemiddelde. In de werkelijkheid rijden veel mensen op de snelweg, moeten vaak schakelen, optrekken, ... Dit alles zorgt voor een veel hoger gebruik. 120 kilometer per uur bijvoorbeeld op de snelweg kost mij meer dan 6 liter. Dit is natuurlijk niet zo veel als in het artikel beweert wordt. Daar gaat het over 40 of 50%. Hier stel ik mij wel vragen bij. Dergelijke verschillen zouden inderdaad niet mogen. De mens wordt steeds meer mobiel en legt grotere afstanden af. 450 euro per jaar is dan toch zeer veel en dit zal wellicht nog verder stijgen in de toekomst.
Met citaat antwoorden