26th September 2015, 00:36
|
HP
|
|
|
|
Akkoord met de stelling helpen wie we kunnen helpen. Hierbij is het woord kunnen helpen een belangrijk gegeven. België is redelijk dicht bevolkt, 342 inwoners per vierkante kilometer. Dit komt enerzijds door de gelimiteerde oppervlakte dat België nu eenmaal ter beschikking heeft, anderzijds is het al redelijk volgebouwd (Vlaamse Ruit), ...
Buiten het praktische gegeven van bevolking is er natuurlijk het probleem van het financiële kader. Dat kader is een enorm moeilijk verhaal. Hoge belastingdruk, enorm veel voorzieningen en een gigantische staatsschuld zijn nu eenmaal de feiten waarin we momenteel leven.
De aardrijkskundige definitie van een politieke vluchtelingen is een vluchteling die vlucht uit een land waarin er een oorlog afspeelt. Dit betekent dus dat een vluchteling een politieke vluchteling is tot die een verplaatsing naar een buurland van Syrië heeft gedaan. Daarna zijn het economische vluchtelingen die wensen voor een beter leven. Een beter leven die ik iedereen zou willen toewensen, maar de mogelijkheid is er spijtig genoeg niet.
Om het in de woorden van de Amerikaanse voorvaderen te zeggen: the "pursuit of hapiness", maar wederom komt de vraag naar boven : Wat doet het woord pursuit daar.. Ik gun ze het gelukkige leven waarvoor ze strijden, ik hoop enkel dat het mogelijk blijft voor iedereen. Solidariteit kost enorm veel geld, geld dat België zal moeten ophoesten .. Het gewicht van de sociale zekerheid op de inwoners weegt door.